17 Haziran 2012 Pazar

YOLA ÇIKTIM,YÜRÜYORUM

Yol uzun şartlar çetin,bize müsade, TAYFUN TALİPOĞLU "Bam Teli" adlı programı bitirirken söylüyordu bu sözleri,en güzel programlardan biriydi benim için.Memleketimden insan manzaraları klişesini dilimize kendisi hediye etmiştir. Gidilen yollar hep değişiyor,bilmediği yerleri keşfediyor,insanlarla ve daha çok çocuklarla hemhal oluyordu.Uzaktan bakınca bir gezi programı yapıyordu birçokları ve benim için, şimdi 45 yaştan baktığımda Tayfun Talipoğlu kendine yürüyordu.Büyük defterde yazılan kendini çok az hatırlıyordu insan ,bir kez yola çıktığında kendine doğru, uzun ve çetin yollarda buluyordu,kendi gerçeğini.Bir kere yola çıktık mı,zaman zaman yoruldum yeter desekte,yakamızı bırakmaz hayat,tamamına erdirmeden hikayeyi,biz başlığını unutsakta.Yolculukta sağlam bir rehber edinenler fizik olarak yorulsalarda kolaydır yol, emin ellerde devam ederler yollarına teslimiyet ve tevazuyla.Kılavuzu kendi aklı olan,yollara girer, yolları dener,kimi zaman yolsuz kalır ama tüketmez umudunu çünkü varacağı yer değildir önemli olan kendi MİRAC'ına(kutlu olsun) giden bu kutlu yoldur aslolan.Ömründe bir kere bulacak belki insan,bulmanın sevincini değil, olmanın tevazusunu yaşayacak.Bu aralar çok dinlediğim Sezen Aksu  şunları söylüyor,

Yola çıkmalı,yola çıkmalı hemen

Ne isem ne kadar ,isem anladım kabullendim gitti
Hani yetebilseydim değiştirirdim vitrini
Azıcıkmışım  anladım görüp , hissettikçe
Suyun , ağacın,  toprağın bilgeliğini

Yola çıkmalı, yola çıkmalı hemen,  hemen
Başka yol hikayelerinde buluşmak üzere,bana müsade.

1 yorum:

angelo dedi ki...

Yazdıkça daha da güzelleşiyor yazdıkların. Ancak, dilbilgisi kurallarına daha fazla özen göstermen gerekiyor. Seni seven kişiler okur; zevk de alır okuduklarından. Ancak seni henüz tanımayanlar ya okumak istemeyecektir ya da sert eleştirilerde bulunacaktır.