29 Ağustos 2016 Pazartesi

ET TIRNAK MESELESİ

BİR ben değilim etten ayrılan tırnak umarım kim demiş et tırnaktan ayrılmaz diye hangi ataanne uydurdu bunu nasıl uydurdu.nasıl yaptıysa yapmış derin bir felsefe yapmış.Nasıl ayrıldığıma gelince zorla uzaklaştırıldım.Cebren belki ama hile yok açık seçik,ayan beyan kanırta acıta uzaklaştırıldım.ÜZERİNE TÜRLÜ KARŞILAŞMALAR,HASTALIKLAR VE ÖLÜM GELDİ ama biz bi kere ayrılmıştık sanki tükürdüğünü yalamamak deyişini daha bir benimsemiş olan tırnağımın eti bir türlü yerine gelmedi.Yalan dünyaydı,faniydi,ölümden öte başka yer yoktu ,kol kırılır yen içinde kalırdı da bizi kimse bir araya getiremezdi,Et'de tırnak'ta kendilerince haklıydılar ama tırnak haklı olmayı değil mutlu olmayı seçme olayına girdiğinden beri daha bir mutsuz olmuştu sanki sonrası olayları akışına bırakma ekolü ile tanıştı.Hep kişisel gelişmek bu yanamı düşer be usta diyerek okuduğu kitapları geçtiği yolları bir kenara bırakıp de haydi sen yoluna ben yoluna şarkısı ile başka yerlerde dolandı durdu.Tabi bu arayış öyle okuduğunuz  gibi bir çırpıda bitmedi.(çırpı ne ya bi yazarken yabancılaştım iki tekrar ile anlamı kaçırdım siz bulun işte)mesela rüyada hesaplaşmalar en çok bu zaman da ortaya çıktı .Diyemediklerim birikmiş ortaya roman kıvamında uzun metinler çıkarmış her gece metinleri değiştirerek aynı rüyayı görmek rutin haline gelmişti.Olayın bir de beni seven arkamdan gelsin bölümü vardı ki bu sevenlerimizi yada sevdiklerimizi ikiye bölmüştü.Siz koca TÜRKİYE bölündü birleşme sağlanamadı diyorsunuz bizde kendi aramızda bölünüp çoğalamadık.Beni seçenler pek olmadı az ve özdü tırnak dediğin kesilip atılabilirdi lakin siz etin vücuttan ayrıldığını duymuşmuydunuz.?nasıl derseniz öyle deyin güçlü ,dominant,vazgeçilemeyen  yanında herkes delimisin biz kimseyeye  bulaşamayızcı:) zihniyet ile önce kanırtılıp sonra uzayan kısımdan kesildim.Kalanı sonradan kendiliğinden düştü.Tırnak bu etten vazgeçebilir ama uzamaya devam eder .Bundan sonra önceliğim tırnağımı uzatıp törpüleyerek bakım yapıp boşverdim mutluyum rengine boyamak.

DİLE KOLAY KALBE DEĞİL-ZAKKUM


https://www.youtube.com/watch?v=s7wtiTkgPDk

14 Eylül 2015 Pazartesi

Yazmalıyım be dedim





Ne yazdığımın önemi yok sadece yazmam gerek diye uyandım.Son yazımı yazdıktan sonra bayağı sallandım ve yuvarlandım .Uzun bir tatil ve sıcak dönemi arkamda bırakıyorum izninizle.Evet belki artık mesaili çalışmıyorum ama benim de üzerin de çalıştığım yeni konular var.Mesela diyenlere şöyle anlatayım bir yoga sevdası esiyor başımda bu yaşıma kadar kendimle hiç yakından ilgilenmediğimi keşfettim.Ve vücüdüma :) iyi bakmaya karar verdim.Tabi bir yogi Şahika çıkmaz benden ama deneyelim ve görelim derim.Hani derler ya iyi olacak yoginin guru 'su ayağına gelir işte benimde öyle oldu.:)Adını vermeyeyim ünlü olmak istemeyen mütevazi bir hocamdır kendisi,erinmedi bizimle ( kuzen , kızım,ben) Bodrum'a geldi.Yani ilk dersimizi orda yaptık.Üzerine başka seyahatler de eklendi ama ben temel hareketleri yapmayı bırakmadım.Bu sabah'ta ilk işim yoga yapıp hayatımda yine yeni bir zamana girdim.Evet 18 yaşında aklı başında(yazar bunu kızı için yazdı:)bir kız annesiyim ve bugün kızımsız uyandığım 2.gün evde tek başına durumumun da ilk günü.O artık bir üniversite öğrencisi ,cumartesi günü kuş artık kanat açtı.Güle güle gitsin dediğinizi duydum teşekkürler ama öyle olmadı tabi gülemedik, ağlamadık da bir tuhaf ruh durumu ordasın ama değilsin,yürüyorsun ama farkında değilsin,hasta değilsin ama halsizsin,konuşmuyorsun ama kendinle konuşmaktan bitap,hayatın sonu değilmiş ama yeni başlangıçta da gözün yokmuş vs.vs anİatılması zor yaşanması mecbur bir durum.Anneler hepinizi anlıyorum,babalar sizi de eşleriniz anlıyor.Bağrımıza taş basacağız fakat ondan önce eşlerimizi basıyoruz eh yer kalır ise taşı da basmayı biliriz.İnsan böyle zamanlar da her zamankinden çok sevilmek ve her zamankinden çok sevdiklerini yanın da görmek istiyor.Kollanmak ,sarılmak belki avutulmak e herzaman herşey istediğiniz gibi olmayacak ki siz de dersinizi alacaksınız.Ben benim için önemli zamanların benim önemsediklerim için de önemli zamanlar olmasını isterim.Samimi duyguları artık sandıktan çıkarıp kullanma zamanı gelmedi mi ?  Hayat bana hangi dersi veriyor henüz bulamadım belki bu yazıyı tekrar okurken anlayabileceğim.Ne olmuş kızın yeni bir hayata başlamış mutlu ol diyenlere cevabım bizim cenahta bir problem yok hem mutlu hemde gururluyuz da keşke paylaşsaydık. İş, güç,memleket meseleleri , ne derseniz bitmeyen tatiller,düğün dernek hazırlıkları,yeni işler,yeni aşklar hep olacak hayatınızda ama daha önemli bir şey var SAMİMİYET evet az bulunur  bir şey ama var.Hayatlarımız da her ne olur sa olsun başlangıçlar ve bitişler hep olacak mesele kimlerin yanımız da olduğu kimlerin gerçek ve samimi olduğu.Böyle zamanlar özeldir.Sizi sarsar ve kendinize getirir.Aynı anda mutlu ve mutsuz olursunuz.Hah buradan alacağım dersi buldum siz siz olun ihtiyacınız olduğun da kimlerin yanınız da olduğuna iyi bakın gayri samimi insanları hayatınızdan çıkarın.KALANLAR sizindir,benimdir:)






2 Temmuz 2015 Perşembe

KEYFİMİN KÖŞESİ

Canım insanlarım,

Nicedir yazamadığım blog yazılarıma artık kuyudan değil keyfimin köşesinden yazacağım.Çünkü artık iş hayatımı askıya aldığım günlerin ilk günü dikkat ederseniz bitti, emekliyim demiyorum.Yani öyle unumu eledim eleğimi astım durumu aklınıza gelmesin.(yazar burada kendisine moral yapıyor:)Sadece hayatımın başka bir dönemini hep beraber seyredelim diyorum.Yoğunlukta neymiş, herkes çalışıyormuş, insan istesinmiş yeter ki diye başlayan kurduğum cümlelerimi huzurlarınız da geri alıyorum.Cümlelerimim bazen bilerek bazen kazayla gittiği cümle muhataplarından gönüllerini almak manasına affımı diliyorum ve şuraya bir demet çiçek ve öpücük bırakıyorum kabul buyursunlar efendim.Yoğun çalışmanın ve büyük konuşmanın bedelini ödüyorum.Evet işi bıraktım sadece, hayatı değil, hayatımın geri kalanının ilk günü bugün diyorum ve başlıyorum.(burada imoloji koyamıyorum artık siz yakıştırın bir şeyler.)Benim cesur karar dediğime siz bir yerinizle gülebilirsiniz ama ben henüz gençken artık kendime aileme sevdiklerime vakit ayırmak istedim.Çok zor ve meşakkatli bir düşünce süreci idi ve mantığı bir yana bırakıp kalbimin sesini dinledim.  Keşkelerimin daha da çoğalmasını istemedim.Nasıl mı yaptım tabi ki Ferrari'mi satmadım  zaten yoktu.Çok yoğun çalışırken yorgunluktan uyuya kalmadığım herzaman kendimi ve durumu düşündüm hayat at'ını almış giderken yanımdan geçmesindi.Çalışmayı hatta çok çalışmayı severim.Ama hayatta bir karşılığı olmalı çalışmanızın, kattıkları götürdüklerinden çok olmalı önce , sadece götürdüklerine takılıyorsanız benim gibi "gitme zamanıdır."
ARTIK DAHA ÇOK BEN OLUP,BENİ YAVAŞLATIP,ANDA KALMAK'tır dileğim.Başında kendime yeni ısmarladığım hayat,sonu(m)da sahibinden her anı yaşanmış,çok kullanılmış bir hayatı bırakmak olsun.


https://youtu.be/_mv6idCzJ-Y

14 Ekim 2014 Salı

Deli Köylü




Yine oradayım, dünyanın en uzak köyünde kavaklar o büyülü sesi çıkarıyorlar.Çırçır bir yalnızlık şarkısı söylüyor.Sana dinletmek istiyorum.Hani rüyalarda olur ya açamazsın lambaları,ışımaz gün işte öyle...
Duyuramıyorum  ne sesimi ne sesleri hafızama kaydediyorum.Bildiğim en sağlam yoldan ,kalbimden gönderiyorum.Yanına da pembe bir top koydum.Sevgiyle










14 Nisan 2014 Pazartesi

Kar Tanen


Kartanen'dim ben senin
Henüz gönlüne düşmemiş
Upuzun yollarda
Döne döne aradım seni
Cama çarpan bir kar tanesi gibi
Gönlüne çarpıp akmak istedim sana
Yada kar yağıyor diye elini uzattığın pencereden
Sıcak avuçlarında sırılsıklam erimek
Belkide akşam eve dönerken işten
Alnında ki çizgilere düşüp kaderin olmak
Gözlerin beyazlığa dalınca
Koy beni göz bebeğine
Aşk nasıl işlemiş oya gibi
Kar tanesi deyip geçme istedim.



http://www.izlesene.com/video/goksel-baktagir-kar-tanem/5676041# mutlaka dinleyin Göksel Baktagir

Çok uzun zaman oldu yazalı, bu parçayı ilk dinlediğimde alıp götürdü beni bugün yine karşıma çıktı.Bakalım size nasıl hissettirecek.:)

27 Ağustos 2013 Salı

Sevmek İsterim




Bir gün bir maniniz yoksa, sizi sevmek isterim
Hani öğle üzeri vaya bir sabah vakti
Hiç sormadan gelişigüzel

Bahçenizde bir gül,ağacınızda bir kuş
Baş yastığınız olmak isterim yada
Sırf sizi görmek için hesapsızca

Siz yine sevmek istediğim, siz
Sevildiğinizi hissedin bir kuş tüyünde
Yada akşamları bir çırçır nağmesinde

Aniden bir ürperti geçsin vücudunuzdan
Evdeyseniz....bir maniniz yoksa....

23 Ağustos 2013 Cuma

Hayata Ve Menend'e

Arkadaşımın üyesi olduğu kulübün bahçesindeyiz. Her zaman ve her ortama uyum sağlarım ben ama bugün o gün değil. Biraz ortamın durumuna ayak uydurmaya çalışıyorum. Yok en iyisi etrafı dolaşmaya çıkmak. Arka bahçe bakımsız ama ben bir ağaç buldum. Biraz ileride sandalyeler var. İki tane kapıp kendime bir tesis inşa ediyorum. Oh, ayaklarımı da uzatıp bu sıcak günde kendimle kalayım biraz derken, Menend aklıma geliyor.

Menend beni gördüğüne çok sevinmişti. Sabah kalktığımda Menend'e gitmeliyim diye düşündüğümü söylediğimde daha çok sevinmişti. Heyecanlı bir şekilde bana sarılmış ve içimden seni çağırdım ve sen geldin dedi. Arada sırada görüşsek de paylaşımlarımız iki eski dostun ki gibi derindi. Anlatacakları vardı. Yürümüyor, sanki uçuyordu. Kahveleri yapıp geldi. O kendi elleriyle yeşerttiği bahçede büyük çınarın altına oturduk.

Menend: Kalbini sevdiği adam boşaltıp gittiğinde insan sevgisiyle, şiirle, romanla,türkülerle doldurmuş bir Makbul insan. İlkokulu yalvar yakar okuyan, bütün okumuşlara inat kendini yetiştirmiş, yaşayamadığı ne varsa kitaplardan okuyarak öğrenmişti. Kendi mevcudiyetini hiç sorgulamamış, duygularını canlı canlı toprağa gömmüştü. Ne olduysa birden ruhunda kelebekler uçuşup hiç alışkın olmayan bedenini bilmediği yerlere uçuruyordu. Menend gençliğini, kaybettiklerini, yaşayamadıklarını geri istiyordu. Pişmandı. Onca sene kendi için hiçbir şey yapmamıştı. Gece gözlerini açarak anlatmaya çalışıyor, heyecanlı ve buruk. Konuşamadım, bunca yıl sonra seni bulduğuma sevindim diyemedim, dedirtmediler. Nefesi kesiliyor. Boğazı düğümleniyor. İçinin yangınına birisinin su serpmesini bekliyor.

Bir ağacın altındayım kuşlar neşeli cıvıl cıvıl. Oturduğum sandalye biraz rahatsız ama takmıyorum. Gözlerimin kapanmasına engel olmaya çalışarak yazıyorum. Aklıma Menend'in bahçesi geliyor. Sonra sözlerini duyuyorum. Yıllarca kimselere bakmadım.Kimsenin eline elim değmedi. Bazen çocuklarım beni yaşıtım olanlara bile oğlum, kızım dediğim için uyarırlardı diyor. Kanıyor karşımda, gözümde Menend'in can verdiği çiçekler soluyor. Bunca  emeğin sonu bu mu olmalıydı? Kadir kıymet bilmemek deyip çocukları üzerinden hayata hesap soruyordu. Oysa bunca yıl hiç aklına gelmemişti hayatı ve kendini sorgulamak. Şimdi kim için yaşadım ben, kimler için vazgeçtim kendimden diyordu. Çocukları babası terk ettiğinde ben kendimi toprağa verdim.Karşılığı sadece "sen annesin" oldu.


Menend  yıllar önce kaybettiği  kendini bulmak istiyor. Yüzme bilmeden atladığı sularda boğulmadan çıkmak hala bir umut varken sevdiğinin kıyısına vurmak istiyor.Akıp giden yıllara inat bitmedi gidilecek yollar, ben bitmedim diye bağırmak istiyor.Kendi kendini yetiştirmiş, öğrenmeye doymayan, öğrenirken çocuklar gibi heyecanlı ve mutlu biri Menend. 41 sene sonra sevip de kavuşamadığı sevdiğini bulduğunu yazmış. Başka hiç bir iletim şekli duygularını anlatmasına yetmeyeceği için eski usul mektup yazarak sayfalarca anlatmış. Yıllar sonra bulduğu sevdiği aradığında telefonda nasıl konuşamadığını, oysa söyleyecek ne çok şeyi olduğunu yazmış.


Hala ağaç altındayım; kah düşünüp kah uyukluyorum. Bir çıtırtı geliyor ağaçların arkasında. Gözlerimi hiç açmıyorum. Sevdiğim geliyor hissediyorum. Arkamdan boynuma bir öpücük konduruyor. Kokusunu içime çekiyorum. “Mangal yandı,birazdan etler olur. Gelecek misin?” diyor. Üzerimizden bir uçak geçiyor. Mavi gökyüzünde beyaz bir iz bırakarak. Menendi düşünüyorum. Yıllar da öyle geçmişti.Şimdi o yaşayamadığı yıllarını geri istiyordu. Bu kez hikayenin sonu bildiğimiz gibi değil de ummadığımız gibi bitsin istiyorum. Menend sevdiğine giden yola çıksın,özgürlüğüne, yaşanacak yıllarına yürüsün, korkmadan, dimdik. Sevdiğimin elini tutup kalkıyorum. Gözlerine bakıyorum. Beraber yaşlanma fikri heyecanlandırıyor. Birazdan hayata içeceğiz, yaşadığımız anların toplamına, beraber yaşlanma fikrine Menend ise .....

Ellerine sağlık muhteŞemsimmm:)