10 Haziran 2012 Pazar

MERAK ETTİM, DENEDİM VE BAŞARDIM.

Benim için de meraklı denebilir, denedi denilebilir. Başardı, ee onu ben demeyeyim bir zahmet siz başardığım bir şey bulun artık. Bugün akşam üzeri bitirdim kitabı; içim acıyarak, ağlayarak, kimi zaman gülerek. Afrika'da yakın bir tarih anlatılıyor, çaresizliğin ve açlığın yaratıcı beyinleri nasıl harekete geçirdiğini. Allah isterse ve insan  inanırsa neler olur, en yalın haliyle anlatılmış. Birçok gelenek bize benziyor, hiç yabancılık çekmiyorsunuz okurken. Bazı bölümlerde çok uzatmış yazar, dedim fakat sonunda anladım, dünyasına çağırıyor güçlü bir şekilde çocuk yazar. Herkes okusun ve çocuklarınıza okutun yazıyor kapakta. Martı Yayınları-Rüzgarı Dizginleyen Çocuk-William Kamkuvamba, merak ettim, denedim ve başardım diyor. Benim buradan kendime çıkardığım; merak etmeye ve denemeye devam. Başarı gelse de olur kaçsa da, beni hep yolda olmak ilgilendiriyor. Kitap'lar çoğu zaman sorulara cevaptır benim hayatımda ve bir kez daha aldım cevabı: Aman benden geçti yok, uzanan eli her daim tutmak, bakan gözlere güven vermek, sevmekten vazgeçmemek. Tamam daha fazla detaya girmiyorum artık okumaktan başka çareniz kalmadı, bendekini alırsınız derim fakat önce hoca'ya gidecek çabuk gelir. Buradan çalışkan velilere selam olsun, siz onlarca ders aldırsanız, dershane, okul dolaştırsanız bile olacak olanı değiştiremezsiniz. Kasmayın derim, okuyunca daha iyi anlayacaksınız. Burada biz yaratıcı düşünceyi desteklemek için ne yapabiliriz diye düşünüyorum, düşünüyorum öyleyse varım'a bağlıyorum. Bulunca "fikrim geldi" bölümüne yazarım. Kesmek zorundayım editörüm -aklı evvel kişilik- bekliyor, hataları düzeltecek. Hey ben buradayım sıkkın kişi, yalnız değilsin, hadi uzat elini, merak ettiklerimizi  sormaktan çekinmeyelim ve deneyelim korkmadan, ertelemeden...
 








1 yorum:

angelo dedi ki...

Merakla ve biraz da tedirginlikle kitabı bekliyorum. Bu yazdıklarından sonra tedirginliği daha da arttı. İçimi daraltacak ve/veya derin üzüntüler yaratacak, tahmin ediyorum. Ama yine de okuyacağım; sen okunmalı dedikten sonra, akan sular durur.